Amazon je s 310 miliony aktivních zákazníků ve světě synonymem pro internetové nakupování. Přesto hlavním motorem jeho růstu a ziskovosti je divize, s níž málokterý z nakupujících přijde napřímo do styku. Jde o cloudovou službu Amazon Web Services (AWS), která tvoří zhruba dvě třetiny provozního zisku mateřské společnosti.

Jenže ta neprožívá zrovna nejlepší časy: ve třetím čtvrtletí letošního roku vyrostla divize o 12,3 procenta, což je stejné číslo jako v předchozím kvartále a zároveň nejhorší výsledek od roku 2015, kdy Amazon začal zveřejňovat samostatné výsledky AWS. Ještě loni touto dobou šlo o 27,5 procenta.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.