Krátce po vypuknutí konfliktu v Rudém moři, kterým mimo jiné proplouvá více než 60 procent čínského zboží do Evropy, se zdálo, že bezprostřední dopady konfliktu budou minimální. Jenže uplynulé dva týdny k optimismu nevybízejí.

V noci na úterý 23. ledna podnikly USA a Spojené království dvanáctý vzdušný úder proti jemenským povstaleckým cílům. Spojenecké letecké údery ale zatím k uvolnění napětí nepomohly, naopak, Húsíové od jejich začátku (12. ledna) rozšířili spektrum plavidel, na která útočí. Posádky přestávají být ochotné se přes Suezský kanál plavit, oproti loňskému roku poklesl celkový počet obchodních lodí proplouvajících Suezským kanálem již o dvě třetiny. Lodě, které se tudy vydají, pak platí až desetinásobné pojištění. Úbytek plateb ze Suezského kanálu také dále komplikuje již tak napjatou ekonomickou situaci v Egyptě.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se konflikt v Rudém moři dotýká světové kontejnerové dopravy?
  • Které firmy na to mohou doplatit?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze