Tým Mariana Piechy na ministerstvu průmyslu a obchodu (MPO) stojí za blížící se dotací na elektroauta pro firmy a živnostníky. Spustit by ji měla Národní rozvojová banka (NRB) v druhé polovině března, úspěšný žadatel dostane finanční příspěvek až 200 tisíc korun na osobní elektroauto. Peníze půjdou z Evropské unie. Jednou z hlavních podmínek uznání finanční podpory je, že si žadatel musí auto pořídit na leasing. 

To je zároveň jedním z nejkritizovanějších bodů projektu. Podnikatel si tak nemůže koupit auto čistě za své peníze a následně požádat o dotaci. Piecha, vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie na MPO, v rozhovoru s HN vysvětluje, proč ministerstvo zvolilo právě cestu povinného leasingu, jestli nejde o „malou domů“ leasingovým společnostem nebo za jak dlouho objem peněz určených na dotaci zmizí. „Ve finále, kdyby výrobci a prodejci aut snížili svoje marže, tak nemusíme dávat žádné dotace,“ tvrdí.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je podpora podmíněna úvěrem.
  • Kdy stát podporu vypne.
  • Kde se Česko při tvorbě podpory inspirovalo.
  • Proč nešlo německou cestou přímých dotací.
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.