Tým Mariana Piechy na ministerstvu průmyslu a obchodu (MPO) stojí za blížící se dotací na elektroauta pro firmy a živnostníky. Spustit by ji měla Národní rozvojová banka (NRB) v druhé polovině března, úspěšný žadatel dostane finanční příspěvek až 200 tisíc korun na osobní elektroauto. Peníze půjdou z Evropské unie. Jednou z hlavních podmínek uznání finanční podpory je, že si žadatel musí auto pořídit na leasing.
To je zároveň jedním z nejkritizovanějších bodů projektu. Podnikatel si tak nemůže koupit auto čistě za své peníze a následně požádat o dotaci. Piecha, vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie na MPO, v rozhovoru s HN vysvětluje, proč ministerstvo zvolilo právě cestu povinného leasingu, jestli nejde o „malou domů“ leasingovým společnostem nebo za jak dlouho objem peněz určených na dotaci zmizí. „Ve finále, kdyby výrobci a prodejci aut snížili svoje marže, tak nemusíme dávat žádné dotace,“ tvrdí.
Co se dočtete dál
- Proč je podpora podmíněna úvěrem.
- Kdy stát podporu vypne.
- Kde se Česko při tvorbě podpory inspirovalo.
- Proč nešlo německou cestou přímých dotací.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.