První řádek či titulek přečte návštěvník webu skoro celý, s trochou štěstí i odstavec pod ním. Zbylé pasáže pak už jen zpravidla prolítne. Jestli jsou tam reklamy, povšimne si asi jen třetiny z nich, pozornost přitáhne případně ještě nějaký obrázek či graf.

 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.
 | Předplatné HN+ je zcela bez reklam.

Udržet lidskou pozornost je tak pro firmy stále těžší. Když tedy chtějí něco prodat, musí to potenciální zákazník hned vidět, aby si to jeho podvědomí uložilo. Proto v poslední době stoupá mezi podniky zájem o takzvaný eye tracking – technologie sledování pohybu očí. Rozmachu této technologie teď může navíc pomoci nástup umělé inteligence.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Za kolik lze dnes pořídit tzv. eye trackery.
  • Jak může se sledováním pohledu pomoci umělá inteligence.
  • Co obvykle upoutá pozornost.
  • Kdy vznikl první přístroj na sledování očí.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.