První řádek či titulek přečte návštěvník webu skoro celý, s trochou štěstí i odstavec pod ním. Zbylé pasáže pak už jen zpravidla prolítne. Jestli jsou tam reklamy, povšimne si asi jen třetiny z nich, pozornost přitáhne případně ještě nějaký obrázek či graf.

Udržet lidskou pozornost je tak pro firmy stále těžší. Když tedy chtějí něco prodat, musí to potenciální zákazník hned vidět, aby si to jeho podvědomí uložilo. Proto v poslední době stoupá mezi podniky zájem o takzvaný eye tracking – technologie sledování pohybu očí. Rozmachu této technologie teď může navíc pomoci nástup umělé inteligence.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Za kolik lze dnes pořídit tzv. eye trackery.
  • Jak může se sledováním pohledu pomoci umělá inteligence.
  • Co obvykle upoutá pozornost.
  • Kdy vznikl první přístroj na sledování očí.
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.