Kdo si na přelomu roku zadal do vyhledávače Google heslo Alpine Pro a kliknul na první nabídnutý odkaz, nedostal se na e-shop českého prodejce se sportovním zbožím. Vyhledávač ho odkázal na čínské internetové tržiště Temu s velmi levným zbožím. A stejné to bylo i v případě řady dalších českých firem. Čínský prodejce si totiž koupil u Googlu přední pozici při vyhledávání klíčových slov, která mimo jiné odráží i právě názvy místních značek.

Je to součástí masivní kampaně, kterou se chce internetové tržiště zviditelnit u zdejších zákazníků. Ve svém tažení pak Temu nastavilo takové ceny za tento druh inzerce, že je tuzemská konkurence není schopná dorovnat. Některé z firem se obávají krachu a zvažují podání předžalobní výzvy, jiné se snaží najít další cesty, jak zákazníky zaujmout a dominanci Temu obejít.

Jedním z e-shopů, jejichž existenci ohrožuje Temu, je firma Sherino Brand. Ta působí na českém trhu s plstěnými přízemi  už 12 let. „Máme absolutní pokles objednávek, skoro 70 procent kvůli Temu. Je to tak 14 dní, co jsou naše e-shopy úplně mrtvé,“ popisuje majitelka společnosti Dagmar Kotrbová.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak Temu přeplácí české firmy na reklamách na Googlu.
  • Jak se proti chování čínského tržiště bránit.
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.