Měla to být odveta za reklamní kampaň, ve které společnost Velká Pecka, provozující e-shop Rohlík.cz, zaútočila počátkem roku 2022 na svého konkurenta Tesco. Firma miliardáře Tomáše Čupra v ní naznačovala – byť Tesco přímo nejmenovala – že je levnější než ono. Britský řetězec vzápětí zareagoval vlastní kampaní s heslem Nenechte se opít…, který doprovodil kresbou rohlíku. A na oplátku tvrdil, že je oproti Rohlíku o 13 procent lacinější.

Případ skončil u soudu, u kterého si Velká Pecka stěžovala, že Tesco ke srovnání účelově vybralo položky, které mělo zrovna v akci. A uvedený slogan, který si veřejnost běžně spojuje s podváděním, ji poškozuje. „Je nepřípustné, aby jeden soutěžitel založil svoji kampaň na zlehčení druhého soutěžitele,“ konstatoval právní zástupce Velké Pecky Matěj Řičánek. „Je to přímo učebnicový případ zlehčování, který by se mohl učit na právnických fakultách,“ dodal.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak soud zdůvodnil svůj verdikt.
  • Jaké další spory mezi sebou řetězce vedou.
  • Proč chce Rohlík po Tescu milion a jakou má šanci, že jej získá.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.