Proměna, jakou v posledních dekádách neprošlo žádné jiné území v Česku. I tak mluví politici o projektu, který se naplno rozjíždí na pražském Smíchově. Jedno z největších nádraží v metropoli ustupuje komerční výstavbě: bytům a kancelářím. A navíc teď samo projde zásadní proměnou – zmizí budovy z 50. let a nad kolejemi vznikne autobusové nádraží. Cena dopravní části – 12 miliard korun, dalších 30 miliard má stát nová čtvrť.
Nádraží Smíchov
Ty masivní střechy nástupišť zakřivené do čtvrtoblouku umí zesílit ledacos. Většinou hluk brzdícího vlaku, stejně jako hlahol turistických výprav, které odtud rády vyjíždějí. A tentokrát ještě jeden rámus: deset kladívek v rukou politiků i stavařů oťukává kus kolejnice, svéráznou obdobu základního kamene. Zní to jako cinkání zvonců obřího alpského stáda a odraz od střechy nástupiště se rozléhá po celém nádraží, lidé čekající na vlak otáčejí hlavy.
To, co tenhle projekt způsobí, přesahuje měřítko jedné pražské čtvrti a jednoho nádraží úplně stejným způsobem.
Co se dočtete dál
- V čem bude nový terminál unikátní.
- Jak bude provázaný s novou čtvrtí.
- A co tím naopak Praha ztrácí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.