Cestovní kanceláři Čedok se loni dařilo. Zaznamenala meziročně téměř pětinásobný nárůst provozního zisku EBITDA o 278 milionů korun na rekordních zhruba 350 milionů. Tržby jí oproti roku 2022 vzrostly o 56 procent na 7,8 miliardy korun. Podle generálního ředitele Čedoku Stanislava Zemana (na snímku) jde o nejlepší výsledky od roku 1989.

Cestovní kancelář loni odbavila 420 tisíc lidí, meziročně o 55 procent více. Nejčastěji šlo o rodiny s dětmi a páry. Mezi nejžádanější destinace v minulém roce patřilo Řecko, následované Tureckem, Egyptem či Španělskem, včetně Baleárských a Kanárských ostrovů. Poptávané byly také exotické destinace jako Zanzibar, Thajsko nebo Dominikánská republika. V případě poznávacích zájezdů vedla Francie, Itálie, Portugalsko, Velká Británie a Egypt. Průměrná cena zájezdů se podle Zemana loni zvýšila zhruba o pět procent.

Z čísel Čedoku také vyplývá, že Češi preferují stravování all inclusive, takový zájezd si pořídilo 71 procent klientů kanceláře.

Podle Zemana Čedok online prodá pouze 40 procent zájezdů, většinu v kamenných pobočkách.

Letos Zeman očekává provozní zisk EBITDA 400 milionů korun. Bude podle něj pokračovat trend ubytování v hotelech s pěti a čtyřmi hvězdičkami. Letos bude Čedok létat do více než 50 destinací v letní sezoně, uvedl s tím, že výrazně rozšířená bude nabídka odletů z regionálních letišť.

Čedok je nejstarší tuzemská cestovní kancelář, založena byla v roce 1920 a od roku 2016 je součástí polské skupiny Itaka. Klienti si mohou vybírat z nabídky pobytových i poznávacích zájezdů po Česku, po Evropě i jinde ve světě, ať už letecky, autobusem, vlakem nebo vlastním automobilem.