Začátek roku 2024 zastihl českou ekonomiku v dlouho nepoznaném stavu. Nárůst cen se sice zastavil, ale současně se objevují nepříliš příznivé zprávy. Například dopravci hlásí poklesy přepravy, zároveň však majitelé skladových budov výrazně zdražili nájmy. Jak v rozhovoru pro HN uvádí Filip Budík, generální ředitel logistické společnosti DHL Supply Chain, ve výsledku tak Česku hrozí odchod řady firem do okolních a levnějších zemí. Končí tedy éra velkých skladových hal, které hlavně v západní půlce Čech vyrostly skoro u každého sjezdu z dálnice?
Jsou to vlastně čtyři roky od začátku covidu. Sektor logistiky během něj zažil velkou proměnu a také v něm citelně začaly růst nájmy. Jak to zasáhlo DHL?
I nás to zasáhlo, protože také DHL musí růst nájmů nějakým způsobem promítat do cenové politiky svých zákazníků. Já jsem z toho trochu zklamaný, vůbec se mi tento přístup nelíbí. Pochopil bych nějaký skokový nárůst u nových budov, ale to, co mi připadá neoprávněné, jsou skokové nárůsty u těch starých. Víte, že se cenová hladina pohybovala kolem čtyř eur za metr čtvereční měsíčně. Dneska si ti největší hráči na trhu nestydí říct dvojnásobek. Naprosto s přehledem. A to je podle mého nefér, ačkoli chápu, že se některé okolnosti změnily.
Co se dočtete dál
- Za kolik se teď pronajímají skladové plochy?
- Odkud se bere v halách uprostřed polí pracovní síla?
- A končí snad éra velkého stavění skladů?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist