První den přijímaní dotací na elektromobily dle Národní rozvojové banky, která dotace vyřizuje, dorazilo jedenáct žádostí. Vzhledem k tomu, že se od šrotovného schváleného v září 2009 (které vlastně ani pořádně nebylo) jedná o první program k nabytí vozidla a že se o programu ví už několik měsíců, to není zrovna známka úspěchu.
Ono to ale asi nepřekvapuje. Česká republika není v tempu přijímání elektromobilů žádným premiantem: v roce 2023 se zde registrovala pouhá tři procenta čistě bateriových vozů (a nad to 2,6 procenta plug-in hybridních vozů). Společně s Polskem a Slovenskem nás to řadí na samotné dno žebříčku zemí EU. Nejvyšší příčky zaujímá Norsko, kde jsou čtyři z pěti nově registrovaných vozidel vozidla čistě elektrická, následováno Švédskem a Islandem.
Co se dočtete dál
- Proč je Norsko úspěšné v zavádění elektromobility?
- Proč si Česko nemůže norský model dovolit?
- K čemu by u nás vedlo zvýšení daní u spalovacích aut?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.