První den přijímaní dotací na elektromobily dle Národní rozvojové banky, která dotace vyřizuje, dorazilo jedenáct žádostí. Vzhledem k tomu, že se od šrotovného schváleného v září 2009 (které vlastně ani pořádně nebylo) jedná o první program k nabytí vozidla a že se o programu ví už několik měsíců, to není zrovna známka úspěchu. 

Ono to ale asi nepřekvapuje. Česká republika není v tempu přijímání elektromobilů žádným premiantem: v roce 2023 se zde registrovala pouhá tři procenta čistě bateriových vozů (a nad to 2,6 procenta plug-in hybridních vozů). Společně s Polskem a Slovenskem nás to řadí na samotné dno žebříčku zemí EU. Nejvyšší příčky zaujímá Norsko, kde jsou čtyři z pěti nově registrovaných vozidel vozidla čistě elektrická, následováno Švédskem a Islandem. 

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je Norsko úspěšné v zavádění elektromobility?
  • Proč si Česko nemůže norský model dovolit?
  • K čemu by u nás vedlo zvýšení daní u spalovacích aut?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.