Dobrá polovina hostů v publiku měla na sobě thawb a kefíju, tradiční arabské oblečení a pokrývku hlavy pro muže. Na pódiu před nimi mluvili mladí podnikatelé v tradičním startupovém outfitu – tričko a džíny. Na první pohled nesourodá společnost se sešla v Rijádu, kam skoro tři desítky zakladatelů českých, slovenských, balkánských a dalších start-upů ze střední a východní Evropy přijely, aby získaly kontakty a do budoucna i zdejší kapitál.
Saúdská Arábie se totiž odklání od závislosti na příjmech z prodeje ropy a aktivně buduje novou ekonomiku. Na investice do start-upů a budování celého digitálního ekosystému má miliardy dolarů.
Co se dočtete dál
- Jak se české a slovenské start-upy dívají na možnosti v Saúdské Arábii.
- Jak Saúdové investují do start-upů a čím je chtějí přilákat.
- Co dělají v Rijádu pro rozvoj nové ekonomiky.
- Jak se v zemi mísí náboženský konzervatismus a progresivní digitální obory.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.