Rychlost vlaků při tragické nehodě minulý týden v Pardubicích byla zřejmě výrazně nižší, než se původně předpokládalo. Ukazuje to systémové varování, které ve středu odeslal RegioJet Evropské železniční agentuře (ERA) a HN ho mají k dispozici. ERA může následně rozhodnout o odstavení vozidel – to by se dotklo celkem až 37 nočních vagonů, které provozují rakouské ÖBB a České dráhy. Nedostatky vagonů mohly přispět k tomu, že se z relativně malé srážky stala podle počtu mrtvých nejhorší železniční nehoda v Česku od roku 2008.

RegioJet nyní varoval ostatní dopravce před konstrukční slabostí lehátkových vagonů řady Bcmz, vyrobených ve vagonce Jenbacher Werke v letech 1981 a 1982. Podle českého dopravce mají tyto vozy konstrukční nedostatky, které způsobují destrukci hlavního rámu při nižších silách než u jiných vagonů.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • V jaké rychlosti došlo ke srážce.
  • Která část vagonů může být problematická.
  • Jak na to reagují národní dopravci.
  • Co bude kontrolovat Drážní úřad.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.