Rychlost vlaků při tragické nehodě minulý týden v Pardubicích byla zřejmě výrazně nižší, než se původně předpokládalo. Ukazuje to systémové varování, které ve středu odeslal RegioJet Evropské železniční agentuře (ERA) a HN ho mají k dispozici. ERA může následně rozhodnout o odstavení vozidel – to by se dotklo celkem až 37 nočních vagonů, které provozují rakouské ÖBB a České dráhy. Nedostatky vagonů mohly přispět k tomu, že se z relativně malé srážky stala podle počtu mrtvých nejhorší železniční nehoda v Česku od roku 2008.
RegioJet nyní varoval ostatní dopravce před konstrukční slabostí lehátkových vagonů řady Bcmz, vyrobených ve vagonce Jenbacher Werke v letech 1981 a 1982. Podle českého dopravce mají tyto vozy konstrukční nedostatky, které způsobují destrukci hlavního rámu při nižších silách než u jiných vagonů.
Co se dočtete dál
- V jaké rychlosti došlo ke srážce.
- Která část vagonů může být problematická.
- Jak na to reagují národní dopravci.
- Co bude kontrolovat Drážní úřad.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.