Uvalení dodatečných dovozních cel na čínské elektromobily v rozmezí 17 až 38 procent, které ve středu navrhla Evropská komise (EK), by nemuselo asijské výrobce tolik bolet. Expanzi čínských elektroaut do Evropy totiž přirážky podle odborníků neohrozí. Analytická firma Rhodium ve studii uvedla, že například největší čínský výrobce elektroaut BYD i přes dodatečné clo vydělá na jednom prodaném voze v Evropě sedmkrát více než v Číně.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se cla propíší do byznysu čínských automobilek.
  • Proč Němci tolik prostestují.
  • Co proti restrikcím zmůžou.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze