Když loni v zimě Susan Wojcicki odstupovala z pozice šéfky YouTube, videoportálu, který pro Google koupila a takřka dvě desítky let řídila, napsala i tři důvody, které ji k překvapivému kroku vedly. Chtěla upřednostnit rodinu, své osobní projekty a také zdraví. To se matce pěti dětí bohužel už nevrátilo a na konci minulého týdne ve věku pouhých šestapadesáti let podlehla zvlášť agresivnímu druhu rakoviny.

Do historie internetu Susan Wojcicki vstoupí jak kvůli tomu, že dokázala docenit potenciál YouTube a udržet ho na špičce návštěvnosti, tak proto, že hrála velkou roli v proměně Googlu v hlavní inzertní platformu internetu, a tedy v supervýkonnou mašinu na peníze.

A pak je tu její legendární garáž. 

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • - Čím Susan Wojcicki oslovil Google a co v něm dosáhla
  • – Jak získala YouTube a udržela ho na špici
  • – Čím to, že jí v rychle rostoucí technologické firmě nechybělo technické vzdělání
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.