Historická role Lvova jako logistického uzlu se datuje několik století zpět. V pozdním středověku tudy vedly klíčové obchodní cesty spojující Černé moře s Baltským a umožňovaly výměnu zboží, jako je sůl, kožešiny nebo textil. Díky své strategické poloze bylo město centrem obchodu mezi západní Evropou, byzantskou říší a Blízkým východem. V 16. století Lvov zajišťoval přibližně 25 procent polského mezinárodního obchodu a za Rakouska-Uherska v 19. století význam Lvova ještě vzrostl díky vybudování klíčového železničního spojení.

Navzdory probíhající válce se proto i dnes objevují vážné úvahy o tom, jak toto největší město západní Ukrajiny využít jako významný logistický uzel moderních dopravních sítí EU. Je to jeden z důvodů, proč stále pokračuje snaha o sblížení Ukrajiny a unie. Indikativní investiční plán Evropské komise například počítá s tím, že Ukrajině poskytne do roku 2030 4,45 miliardy eur na modernizaci tamní dopravní infrastruktury.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak může Ukrajina posílit obchod v celé Evropě?
  • Jakým problémům zatím čelí ukrajinská dopravní infrastruktura?
  • Jaké projekty jsou dnes na stole, pokud jde o spojení Ukrajiny a EU?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.