Bůh ví, kdy přesně to Renza Rivoltu napadlo. Možná že zrovna vstal z gauče a šel si pro vychlazené pivo nebo dobře vyzrálý italský sýr. Vzal za madlo lednice… A vtom to přišlo. Nebo vůbec ne a zkrátka jen chladně spojil, co prodával, dohromady.

Jeho firma ISO vyráběla dva hlavní úspěšné produkty. Ledničky a skútry. Rivolta chtěl po válce přijít s dostupným malým autem pro masy. Levným vozítkem, kterým by pomohl k rozmachu automobilismu v Itálii. Na počátku 50. let tak oslovil leteckého inženýra Ermenegilda Pretiho a designéra Pierluigiho Raggiho, aby zkonstruovali malé autíčko podle Rivoltova nápadu. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak Isetta zachránila BMW a BMW Isettu?
  • Jak se jezdí s Microlinem, které vypadá jako původní Isetta, jakou má spotřebu a co nás na něm nejvíc zaujalo?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.