Bůh ví, kdy přesně to Renza Rivoltu napadlo. Možná že zrovna vstal z gauče a šel si pro vychlazené pivo nebo dobře vyzrálý italský sýr. Vzal za madlo lednice… A vtom to přišlo. Nebo vůbec ne a zkrátka jen chladně spojil, co prodával, dohromady.
Jeho firma ISO vyráběla dva hlavní úspěšné produkty. Ledničky a skútry. Rivolta chtěl po válce přijít s dostupným malým autem pro masy. Levným vozítkem, kterým by pomohl k rozmachu automobilismu v Itálii. Na počátku 50. let tak oslovil leteckého inženýra Ermenegilda Pretiho a designéra Pierluigiho Raggiho, aby zkonstruovali malé autíčko podle Rivoltova nápadu.
Co se dočtete dál
- Jak Isetta zachránila BMW a BMW Isettu?
- Jak se jezdí s Microlinem, které vypadá jako původní Isetta, jakou má spotřebu a co nás na něm nejvíc zaujalo?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.