Na konci září vyjedou vlaky po letech znovu na prostřední část turistické tratě z Děčína do Oldřichova na severu Čech. Končí tím vleklý spor o to, jestli má stát opravovat i tratě, na kterých jezdí vlaky jen v některé dny – zákon říká, že ano, Správa železnic měla ale roky jiný názor.
Zároveň jde i o to, jak stát nakládá s penězi, které přerozděluje Státní fond dopravní infrastruktury. Ten z jedné strany plní výběr daní, včetně více než sedmi miliard ze spotřební daně z pohonných hmot, a na druhé straně z něj odchází na železnici asi 22 miliard na údržbu stávající sítě.
A příklad podkrušnohorské tratě ukazuje ošemetnost takového modelu.
Co se dočtete dál
- O kolik byly odhady o ceně oprav nadhodnocené.
- A kolik peněz vlastně dostává SŽ na opravy kilometru tratě.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.