Škoda Group dodá do Bulharska až 25 elektrických vlaků za 13 miliard korun. Základní kontrakt je na 20 čtyřvozových bezbariérových jednotek, opce na dalších pět. Součástí smlouvy je také zajištění plného servisu na 15 let. Nové vlaky s více než 300 místy k sezení, které vycházejí z typu RegioPanter (na snímku), nahradí zastaralé soupravy, budou klimatizované s minimálním hlukem, řekl mluvčí plzeňské strojírenské skupiny Jan Švehla.
„Naše zkušenosti s výrobou elektrických jednotek nám umožňují přinést osvědčené řešení, které si našlo cestu do několika evropských zemí. Našich moderních elektrických jednotek bude brzy po Evropě jezdit téměř 400,“ řekl generální ředitel a výkonný předseda představenstva Škody Group Petr Novotný. Podle něj skupina posiluje pozici v oboru modernizace evropské železniční dopravy.
„Je mi velkým potěšením, že dnešním podpisem této smlouvy děláme velký krok k obnově bulharské železnice. Ráda bych poděkovala týmu ministerstva dopravy a komunikací, díky němuž je tato smlouva skutečností,“ uvedla bulharská ministryně dopravy a komunikací Krasimira Stojanovová.
„Vlaky dosáhnou maximální rychlosti 160 kilometrů za hodinu a budou připraveny pro provoz na tratích s elektrifikací 25 kilovoltů,“ uvedl mluvčí Švehla. Cestujícím nabídnou ergonomická sedadla, klimatizovaný interiér, wi-fi a pokročilý vnější a vnitřní kamerový systém. Vlaky budou mít částečně nízkopodlažní konstrukci, která zajistí plnou přístupnost pro všechny cestující. V soupravě budou také multifunkční prostory pro invalidy, dětské kočárky a jízdní kola, dodal.
Bezbariérové elektrické jednotky typu RegioPanter pro příměstskou i regionální dopravu jsou v provozu v Česku, na Slovensku a v Lotyšsku, nejnověji se dodávají také do Estonska, kde už zahájily zkušební provoz. Celkem jich bylo vyrobeno nebo objednáno přes 300.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila loni meziročně tržby o 81 procent na 33 miliard Kč. Provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) převýšil půl miliardy korun. Skupina loni dodala 400 vozů, meziročně o 88 procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů. Škoda Group, součást skupiny PPF, zaměstnává přes 8000 lidí v několika výrobních závodech v ČR a ve Finsku. Obchodní jednotky má v Německu, Itálii, Rakousku, Polsku, Maďarsku a na Ukrajině.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist