Prodej nových osobních aut v Česku za osm měsíců vzrostl meziročně o 2,26 procenta na 153 757 vozů. V samotném srpnu ale klesl o 8,7 procenta. Ve srovnání s předcovidovými lety pak srpnový propad představuje více než 30 procent. Nová čísla oznámil Svaz dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou v Česku zůstává Škoda se zhruba třetinovým podílem na trhu, což odpovídá více než 51 tisícům aut od začátku roku. Následuje Hyundai s prodejem 14 088 aut a Toyota, která prodala 13 127 vozidel. Na dalších místech jsou Volkswagen, Kia a Dacia. Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia s 13 870 vozy, následují další dvě SUV od stejného výrobce – Kodiaq a Karoq – se zhruba polovičními prodeji. Právě SUV českému trhu dominují. Za srpen dosáhl jejich podíl na registracích 49,6 procenta, v červenci už ale překročil padesátiprocentní hranici.

Ve srovnání s loňským rokem se zvýšil tržní podíl elektromobilů.

Za prvních osm měsíců roku si jich zákazníci v Česku registrovali téměř šest tisíc, což představuje necelá čtyři procenta ze všech nových aut. Výrazný podíl na růstu měl dotační program určený pro firmy a živnostníky. Z něj profitovala zejména Tesla, která má letos na českém trhu elektromobilů více než třetinový podíl a meziročně počet prodaných aut zdvojnásobila. Naopak se v tomto segmentu příliš nedaří Škodě, které v meziročním srovnání prodeje elektrického Enyaqu navzdory dotacím o čtvrtinu klesly.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist