Prodej nových osobních aut v Česku za osm měsíců vzrostl meziročně o 2,26 procenta na 153 757 vozů. V samotném srpnu ale klesl o 8,7 procenta. Ve srovnání s předcovidovými lety pak srpnový propad představuje více než 30 procent. Nová čísla oznámil Svaz dovozců automobilů.
Nejprodávanější značkou v Česku zůstává Škoda se zhruba třetinovým podílem na trhu, což odpovídá více než 51 tisícům aut od začátku roku. Následuje Hyundai s prodejem 14 088 aut a Toyota, která prodala 13 127 vozidel. Na dalších místech jsou Volkswagen, Kia a Dacia. Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia s 13 870 vozy, následují další dvě SUV od stejného výrobce – Kodiaq a Karoq – se zhruba polovičními prodeji. Právě SUV českému trhu dominují. Za srpen dosáhl jejich podíl na registracích 49,6 procenta, v červenci už ale překročil padesátiprocentní hranici.
Ve srovnání s loňským rokem se zvýšil tržní podíl elektromobilů.
Za prvních osm měsíců roku si jich zákazníci v Česku registrovali téměř šest tisíc, což představuje necelá čtyři procenta ze všech nových aut. Výrazný podíl na růstu měl dotační program určený pro firmy a živnostníky. Z něj profitovala zejména Tesla, která má letos na českém trhu elektromobilů více než třetinový podíl a meziročně počet prodaných aut zdvojnásobila. Naopak se v tomto segmentu příliš nedaří Škodě, které v meziročním srovnání prodeje elektrického Enyaqu navzdory dotacím o čtvrtinu klesly.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist