Až dvě procenta emisních měření vykazují známky manipulace. Oznámilo to ministerstvo dopravy s tím, že chce situaci změnit a výrazně přitvrdí při kontrolách aut na silnicích i samotných stanicích technické kontroly (STK).

Není to rozhodně nový problém. O tom, že některá auta procházejí přes kontroly díky úlevám nebo rovnou test absolvují jen naoko, se ve vlnách mluví už od minulé dekády.

Ta poslední vlna pozornosti vybudila v resortu dopravy zatím nejsilnější reakci s celou škálou opatření: mobilní týmy kontrolující auta v provozu i bezprostředně po odjezdu z měření, nastrčená auta kontrolující poctivost techniků i kontrola souhrnných dat zkoumající podezřelé společné prvky, doplněná prvky strojového učení.

Problém je, že věc v praxi vůbec nemusí dopadnout jen na auta s viditelně očouzenými zadními nárazníky. A ohrozit může paradoxně i majitele doteď bezproblémových aut.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká auta budou mít největší problémy.
  • A mají vůbec šanci měřením projít?
  • K čemu to může vést.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.