Až dvě procenta emisních měření vykazují známky manipulace. Oznámilo to ministerstvo dopravy s tím, že chce situaci změnit a výrazně přitvrdí při kontrolách aut na silnicích i samotných stanicích technické kontroly (STK).
Není to rozhodně nový problém. O tom, že některá auta procházejí přes kontroly díky úlevám nebo rovnou test absolvují jen naoko, se ve vlnách mluví už od minulé dekády.
Ta poslední vlna pozornosti vybudila v resortu dopravy zatím nejsilnější reakci s celou škálou opatření: mobilní týmy kontrolující auta v provozu i bezprostředně po odjezdu z měření, nastrčená auta kontrolující poctivost techniků i kontrola souhrnných dat zkoumající podezřelé společné prvky, doplněná prvky strojového učení.
Problém je, že věc v praxi vůbec nemusí dopadnout jen na auta s viditelně očouzenými zadními nárazníky. A ohrozit může paradoxně i majitele doteď bezproblémových aut.
Co se dočtete dál
- Jaká auta budou mít největší problémy.
- A mají vůbec šanci měřením projít?
- K čemu to může vést.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist