V roce 1934 se tehdejšímu řediteli mladoboleslavské automobilky Karlu Hrdličkovi narodily dvě děti. To první, plechové, bylo prvním z úplně nové řady škodováckých modelů a Hrdlička díky Popularu a především zavedením pásové výroby odstartoval ohromný úspěch značky. Zatímco v roce 1934 byla Škoda třetí nejprodávanější za Pragou a Tatrou, následující rok už byla druhá a pak už do začátku války první.
Tím druhým potomkem byl v roce s čtyřkou na konci syn Petr. Pokračovatel dynastie Hrdličků na vedoucích postech v československé automobilce a také otec jiného zásadního škodováckého modelu, Favoritu. Přelomového auta, které pomohlo značce překlenout těžké období mezi přechodem od socialismu ke kapitalismu a díky kterému Volkswagen Škodu koupil.
Petr Hrdlička slaví 12. září významné jubileum. Bude mu 90 let. Při příležitosti oslav narozenin se setkal s několika novináři a přinesl spolu se svým synem Martinem Hrdličkou, třetím v řadě Hrdličků, kteří vedou vývoj ve značce, balík knížek.
Co se dočtete dál
- Jak probíhal vývoj Favoritu, proč nebylo možné ztratit ani den?
- Co nyní Petr Hrdlička dělá a jaké má plány?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.