Centrála pivovarnické skupiny Asahi v Tokiu nejde přehlédnout – kancelářský komplex má totiž nad černou fasádou obří zlatou ozdobu, která svítí do dálky. Někdo v ní vidí kapku, někdo to, co zůstane po pejskovi na procházce, ale ve skutečnosti je to prý ohýnek. Aspoň tak to v roce 1989 vymyslel slovutný designér a architekt Philippe Starck. Budova Asahi se záhy stala symbolem vrcholného období japonské ekonomiky 80. a 90. let minulého století, kdy vládla světovým inovacím a moderním technologiím.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak v japonském Asahi přistupují k českým značkám.
  • Jak vnímají především Pilsner Urquell coby prémiové pivo a stroj na peníze.
  • Co dalšího Asahi vyrábí a proč.
  • Příběh Drahomíry Mandíkové, která se dostala v Asahi do vysoké manažerské pozice.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.