Americká společnost Omnicom Group převezme za 13,25 miliardy dolarů (315 miliard Kč) konkurenta Interpublic Group. Jejich spojením vznikne největší reklamní agentura na světě. Omnicom o transakci informovala na svém webu a potvrdila tak dřívější informaci deníku The Wall Street Journal (WSJ). Tradiční firmy se snaží lépe konkurovat velkým technologickým firmám v souvislosti se zrychlujícím se využíváním umělé inteligence (AI), uvedla agentura Reuters.
Skupina Omnicom je nyní třetí největší reklamní společností na světě, zatímco konkurentovi Interpublic patří čtvrtá příčka. Obě společnosti sídlí v New Yorku.
Akcionáři firmy Interpublic obdrží za každou akcii 0,344 akcie Omnicomu, což je 35,58 USD podle poslední závěrečné ceny akcií Omnicomu na burze. Představuje to prémii 21,6 procenta proti páteční závěrečné ceně akcií společnosti Interpublic.
Spojená společnost by podle údajů z roku 2023 měla tržby přes 25 miliard dolarů. Konkurovala by tak britské WPP a francouzské Publicis Groupe SA, které dosáhly ročních příjmů 14,85 miliardy liber (450 miliard Kč), respektive 13,10 miliardy eur (329 miliard Kč).
Omnicom, jehož hodnota nyní přesahuje 20 miliard dolarů, vlastní značky jako BBDO a TBWA. Společnosti Interpublic patří mimo jiné McCann, Weber Shandwick a Mediabrands.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist