Problém s chybějící, a tím pádem zdražující se pracovní silou se v Česku neustále prohlubuje a je hlavní brzdou ve vývoji firem. Ačkoli měla částečně s usměrněním tohoto vývoje pomoci umělá inteligence, nedaří se ji tuzemským podnikům dostatečně začlenit do svého chodu. Čechům totiž chybí zájem nejen o digitální vzdělávání. Bojí se také měnit zaměstnavatele. Jak strnulý trh rozhýbat?

„Jak Češi málo chodí na preventivní prohlídky, tak se zároveň málo starají o svou kvalifikaci. Věřím, že hlavně digitální vzdělávání je skoro jako očkování – měli by na to jít všichni,“ konstatoval generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof minulý týden na Fóru Hospodářských novin, jehož tématem byla transformace trhu práce.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč český trh práce stojí.
  • Proč se může člověku vyplatit, když přijde o práci.
  • Jak by mohla nová superdávka ovlivnit český trh práce.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.