Problém s chybějící, a tím pádem zdražující se pracovní silou se v Česku neustále prohlubuje a je hlavní brzdou ve vývoji firem. Ačkoli měla částečně s usměrněním tohoto vývoje pomoci umělá inteligence, nedaří se ji tuzemským podnikům dostatečně začlenit do svého chodu. Čechům totiž chybí zájem nejen o digitální vzdělávání. Bojí se také měnit zaměstnavatele. Jak strnulý trh rozhýbat?
„Jak Češi málo chodí na preventivní prohlídky, tak se zároveň málo starají o svou kvalifikaci. Věřím, že hlavně digitální vzdělávání je skoro jako očkování – měli by na to jít všichni,“ konstatoval generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof minulý týden na Fóru Hospodářských novin, jehož tématem byla transformace trhu práce.
Co se dočtete dál
- Proč český trh práce stojí.
- Proč se může člověku vyplatit, když přijde o práci.
- Jak by mohla nová superdávka ovlivnit český trh práce.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.