Z Německa, Francie, Itálie a Belgie stále častěji přicházejí zprávy o uzavírání továren výrobců automobilů a vážná varování o hrozícím propouštění tisíců pracovníků. Když dříve stabilní vlajkové společnosti začnou náhle upadat, otřese to celou Evropou. Situace je kritická.

Nejde jen o ztrátu pracovních míst, ale i o samotnou suverenitu našeho kontinentu. S 13 miliony pracovních míst, 255 továrnami a 15 miliony vyrobených vozidel ročně, což představuje až sedm procent HDP EU, není přehnané říci, že automobilový sektor, včetně celého dodavatelského řetězce, je motorem evropského průmyslu.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak situace v automobilovém sektoru ovlivňuje zaměstnanost v Evropě?
  • Jak se vyhnout sankcím, které ohrožují investice do čisté mobility?
  • Jaké kroky musí EU učinit pro podporu vlastního sektoru?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.