Stavebnice Lego se středověkou tematikou z 80. a 90. let dodnes patří mezi sběrateli dánské značky k nejpopulárnějším. Plastové hrady tehdy dobývaly minifigurky náležející k různým klanům, jako třeba lví, orlí či dračí rytíři. Mimořádnou oblibu si však získali loupeživí lapkové z Vlčí smečky s šelmou na štítech. Jde totiž o poměrně raritní zástupce Lego světa, historicky se vyskytli jen ve třech nevelkých setech. A navíc „bad guys“, jak samo Lego Vlčí smečku nazývá, obecně fascinují více než slušňáci se lvem ve znaku.
Lego na nostalgii reagovalo a v posledních letech vydalo několik stavebnic vycházejících z někdejšího hradního prostředí určených dnes již dospělým fanouškům přezdívaným AFOL (Adult Fan Of Lego). Když se objevily první zprávy, že brzy přijde i comeback loupežníků, mnoho sběratelů to s napětím očekávalo. Poté co se začátkem letošního roku vlčí rytíř na prodejnách a v e-shopech skutečně objevil, však přišlo rozčarování.
Co se dočtete dál
- Co způsobilo fenomenální zájem o postavičku?
- Jak na situaci reagují prodejci hraček?
- Jakou roli hraje skenování QR kódů při výkupu figurek?
- Jaký je názor společnosti Lego na hromadné výkupy?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.