Syn mé kolegyně Matouš je neobvyklý gymnazista. Když něčemu nerozumí, „griluje“ umělou inteligenci, dokud věc nepochopí. Elektromagnetická indukce? Kovalentní vazba? Kontinentální drift? Fotosyntéza? Logaritmické rovnice? Vyptává se tak dlouho, až věc skutečně pochopí. A tak se stal tím, kdo ostatním spolužákům, kteří také touží po porozumění, všechno vysvětluje.

Ostatní spolužáci takoví ovšem nejsou. Mnohým stačí, že se na písemku nabiflovali. Rozumět látce nepotřebují ani nechtějí. AI používají hlavně k tomu, aby za ně udělala práci, zejména domácí úkoly. Kolik takových zvídavých studentů, jakým je Matouš, vlastně sedí v jiných třídách gymnázia? Kolik jich je na průmyslovce? A kolik na odborném učilišti? Moc jich nebude.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak umělá inteligence mění způsob vyučování?
  • Jaký je rozdíl mezi studenty, kteří o rozvoj umělé inteligence usilují, a těmi, kteří AI využívají spíše pasivně?
  • Jak se promění kognitivní schopnosti obyvatelstva v důsledku AI?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.