Z evropského automobilového průmyslu v posledních měsících nepřicházejí příliš pozitivní zprávy. Legislativa tlačí výrobce do elektromobility, poptávka po autech na baterku se ale loni zadrhla, což se negativně projevilo také na jejich byznysu.
Jednou z mála výjimek je tuzemská Škoda Auto. Ačkoliv jejímu mateřskému koncernu Volkswagen klesají zisky, a firma dokonce zvažovala zavření některých fabrik, mladoboleslavská automobilka naopak loni zvýšila provozní zisk téměř o třetinu na více než 57 miliard korun. I Škodovka ale vyhlíží budoucnost s nejistotou. Pokud se v Bruselu nepodaří prosadit zmírnění přísných emisních limitů, hrozí firmě už letos za jejich nesplnění vysoké pokuty. „Nemá smysl teď počítat, kolik by to přesně bylo. Jde o to, že pokuty by byly vysoké a byli bychom penalizováni za to, že zákazník produkt nechce,“ tvrdí člen představenstva Škody Auto Martin Jahn.
Co se dočtete dál
- Kolik elektromobilů by musela Škodo Auto prodat, aby se vyhnula pokutám za vysoké emise.
- Jak se liší podmínky pro výrobu elektromobilů v Evropě a v Číně.
- Proč se Škoda Auto rozhodla vyrábět model Epiq ve Španělsku.
- V čem vynikají čínské automobilky oproti evropským.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.