Z evropského automobilového průmyslu v posledních měsících nepřicházejí příliš pozitivní zprávy. Legislativa tlačí výrobce do elektromobility, poptávka po autech na baterku se ale loni zadrhla, což se negativně projevilo také na jejich byznysu.

Jednou z mála výjimek je tuzemská Škoda Auto. Ačkoliv jejímu mateřskému koncernu Volkswagen klesají zisky, a firma dokonce zvažovala zavření některých fabrik, mladoboleslavská automobilka naopak loni zvýšila provozní zisk téměř o třetinu na více než 57 miliard korun. I Škodovka ale vyhlíží budoucnost s nejistotou. Pokud se v Bruselu nepodaří prosadit zmírnění přísných emisních limitů, hrozí firmě už letos za jejich nesplnění vysoké pokuty. „Nemá smysl teď počítat, kolik by to přesně bylo. Jde o to, že pokuty by byly vysoké a byli bychom penalizováni za to, že zákazník produkt nechce,“ tvrdí člen představenstva Škody Auto Martin Jahn.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik elektromobilů by musela Škodo Auto prodat, aby se vyhnula pokutám za vysoké emise.
  • Jak se liší podmínky pro výrobu elektromobilů v Evropě a v Číně.
  • Proč se Škoda Auto rozhodla vyrábět model Epiq ve Španělsku.
  • V čem vynikají čínské automobilky oproti evropským.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Více informací ze světa ekonomiky, investic, technologií, práva či lifestylu si přečtěte v aktuálním vydání týdeníku Ekonom.