Dražší exotické ovoce vážené jako jablka, vícezrnný rohlík zaměněný za obyčejný – ale třeba i lahev alkoholu s překrytým čárovým kódem zvážená za cenu mrkve. Na těchto záměnách nebo záměrných krádežích, které na samoobslužných pokladnách v obchodech probíhají, tratí prodejci podle několika studií dvě až čtyři procenta obratu ročně.

Čeští obchodníci i z tohoto důvodu proto začínají nasazovat kamery a umělou inteligenci, s jejichž pomocí pokladna zákazníkovi poradí správné zboží. Mezi prvními novinku loni zavedl řetězec COOP, zkouší ji Albert, Lidl a Kaufland, zatím ale jen na vybraných prodejnách. Technologie umí také odhadnout věk při prodeji alkoholu. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo v Česku nasazuje pokladny s umělou inteligencí.
  • Jak se krade na samoobslužných pokladnách.
  • Jak pomohou s kontrolou při nákupu alkoholu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.