Ještě donedávna se automobilový trh jevil jako stabilizovaný prostor, který si mezi sebou rozdělily tradiční značky – evropské, japonské, korejské a americké. Každá z nich měla svůj kulturní kapitál, dlouho budované renomé a jasně definovaný segment trhu.
Současná situace je zásadně jiná. Příchod čínských značek, jako jsou MG, BYD, NIO, Omoda či Dongfeng, probíhá v době hluboké transformační změny. Elektromobilita redefinovala samotný význam automobilu – z objektu výkonu a prestiže se stává digitální služba, osobní mobilní zařízení, nástroj každodenního užitku.
Z Brand Performance Indexu vidíme, že značky s desítkami let vývoje, ikonickými modely a silnou základnou zákazníků dnes stojí na stejné startovní čáře jako nově příchozí hráči. Jak je to možné?
Co se dočtete dál
- Jak čínské automobilky mění poměr sil na trhu?
- V jakém stavu jsou prémiové značky automobilů?
- Jak se proměňuje nákupní chování spotřebitelů?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.