Ještě donedávna se automobilový trh jevil jako stabilizovaný prostor, který si mezi sebou rozdělily tradiční značky – evropské, japonské, korejské a americké. Každá z nich měla svůj kulturní kapitál, dlouho budované renomé a jasně definovaný segment trhu.

Současná situace je zásadně jiná. Příchod čínských značek, jako jsou MG, BYD, NIO, Omoda či Dongfeng, probíhá v době hluboké transformační změny. Elektromobilita redefinovala samotný význam automobilu – z objektu výkonu a prestiže se stává digitální služba, osobní mobilní zařízení, nástroj každodenního užitku.

Z Brand Performance Indexu vidíme, že značky s desítkami let vývoje, ikonickými modely a silnou základnou zákazníků dnes stojí na stejné startovní čáře jako nově příchozí hráči. Jak je to možné?

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak čínské automobilky mění poměr sil na trhu?
  • V jakém stavu jsou prémiové značky automobilů?
  • Jak se proměňuje nákupní chování spotřebitelů?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.