Útlum těžby uhlí v Česku je v posledních dvou letech velmi prudký a už se to odráží i na dopravním trhu. Taky to ale ukazuje, jak rychle v Česku klesá závislost na uhlí.

Nákladní divize Českých drah se kvůli tomu vloni musela vypořádat jak s propadem zakázek, tak s překvapivým přeceňováním majetku. Dva stěžejní typy vagonů odepsaly na hodnotě zhruba jednu miliardu.

Jde o řady Eas a Falls ze 70. a 80. let. Hlavně druhý typ je pro uhlí typický – tyto vagony umí v podstatě samy vysypat náklad třeba v elektrárně. A tím rychleji mohou přejít na další zakázku.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.