Pokutu více než 2,5 milionu korun potvrdil na konci dubna Nejvyšší správní soud řetězci Albert za to, že zboží, které inzeroval jako zlevněné, ve skutečnosti zlevněné nebylo. Nebo aspoň ne tak, jak definuje zákon na ochranu spotřebitele. A firma se tak dopustila klamavé praktiky.
Přesný způsob, jak mají být vypočítány a označeny slevy, nařizuje od roku 2023 novela zákona. Jejím účelem je zabránit hojně využívanému triku obchodníků, kteří zboží krátkodobě zdražili, aby mohli vzápětí inzerovat, že zlevnilo. Jak ale dokládají kontroly a následné pokuty, metody řetězců se výrazně nezlepšily. Mezi nejvíce trestané patří Penny, pokuty se nevyhnuly ani řetězci Billa.
Co se dočtete dál
- Jaké celkové pokuty za klamavé slevy už padly.
- Jak reagují největší řetězce.
- Jak se k problematice staví Soudní dvůr EU.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.