Z pražské vozovny Hloubětín vyjede v pátek poprvé s cestujícími nová tramvaj Škoda 52T. Bude tak pokračovat její testování, při kterém zatím stroj od konce dubna najezdil po metropoli 20 000 kilometrů bez pasažérů. Novinářům to řekl technický ředitel dopravního podniku (DPP) pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. DPP podepsal smlouvu na dodávku až 200 tramvají za 16,6 miliardy korun koncem roku 2023.
Nová tramvaj bude od pátečních 11:00 jezdit na lince 12. „Tato linka se nám pro ty pokusy velmi líbí, protože kromě toho, že tam jsou dobré kilometrické proběhy, tak je tam velmi různý charakter trasy, ať už jsou to poměrně rovinné úseky v oblasti Karlína a Vysočan, ale pak je potřeba se řádně pokroutit po Malé Straně a v Chotkově ulici, a na závěr je tam vysoký kopec na Barrandov,“ uvedl Šurovský.
Tramvaj pro nové linky, ale i kladivo na staré T3. Škoda ukázala novou soupravu pro Prahu
Dodal, že dosavadní testování bez cestujících dopadlo dobře. „Proběhla i rozborka vozu, aby se vyhodnotilo opotřebení,“ řekl. Doplnil, že podnik na základě vyhodnocení získal povolení drážního úřadu zahájit další část takzvané homologace. První část testování začala 26. dubna a trvala tak něco přes měsíc a půl, druhá pak znamená dalších 20 000 kilometrů a v provozu s cestujícími podle ředitele zabere zhruba dvakrát tolik času.
Šurovský dále uvedl, že podnik má možnost při testování jezdit ještě s další tramvají a jedná s drážním úřadem, aby ji mohl využít pro výcvik řidičů. „Je potřeba postupně proškolit poměrně velkou skupinu řidičů, konkrétně se jedná cirka o 2000 lidí,“ řekl. Doplnil, že letos by mělo přijít 20 nových vozů a v příštím roce také. Podnik plánuje nové tramvaje vypravovat z vozovny Hloubětín.
Kapacita vozu 52T o délce 32 metrů a šířce 2,5 metru je 243 lidí, z toho je 173 míst k stání. Ve srovnání s předchozími tramvajemi 15T je kapacita nových vozů větší téměř o 16 procent. Nejvyšší provozní rychlost je 70 kilometrů za hodinu. Konstrukce vozu je na míru vytvořená pro Prahu, a proto umožní průjezdy i úzkými a zahnutými profily tratě. Cena jedné tramvaje je téměř 90 milionů korun, nových typů tramvají se metropole dočká po téměř 20 letech.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist