Poslední polské volby nebyly jen politickým kláním, byly i přelomem ve vývoji digitálních volebních kampaní. Od falešných podporovatelů generovaných umělou inteligencí, po nasycení TikToku a dalších sociálních médií dezinformacemi. Manipulace se staly hlavním proudem a změnily způsob, jakým se voliči zapojují do politiky.
Pokud si lze z polské volební kampaně něco odnést, pak je to toto: hranice mezi skutečným a falešným už neplatí. To, co bylo dříve okrajové nebo experimentální, je nyní mainstream. Byly to první polské volby, kde syntetická média, obsah generovaný umělou inteligencí a dezinformace nebyly jen přítomny, ale určovaly tón a dosah digitální kampaně.
Co se dočtete dál
- Jak umělá inteligence proměnila volební kampaně?
- Proč se TikTok stal klíčovým bojištěm pro volby?
- Jak krajní pravice využila digitální nástroje ke svému prospěchu?
- Jak se změnila podoba zapojení voličů díky novým technologiím?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.