Poslední polské volby nebyly jen politickým kláním, byly i přelomem ve vývoji digitálních volebních kampaní. Od falešných podporovatelů generovaných umělou inteligencí, po nasycení TikToku a dalších sociálních médií dezinformacemi. Manipulace se staly hlavním proudem a změnily způsob, jakým se voliči zapojují do politiky.

Pokud si lze z polské volební kampaně něco odnést, pak je to toto: hranice mezi skutečným a falešným už neplatí. To, co bylo dříve okrajové nebo experimentální, je nyní mainstream. Byly to první polské volby, kde syntetická média, obsah generovaný umělou inteligencí a dezinformace nebyly jen přítomny, ale určovaly tón a dosah digitální kampaně.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak umělá inteligence proměnila volební kampaně?
  • Proč se TikTok stal klíčovým bojištěm pro volby?
  • Jak krajní pravice využila digitální nástroje ke svému prospěchu?
  • Jak se změnila podoba zapojení voličů díky novým technologiím?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.