Stal se z nich fenomén velice žádaný mezi sběrateli, milovníky designových hraček i mezi dětmi po celém světě. Řeč je o panenkách a figurkách Labubu, které na trh v limitovaných sériích pouští čínský výrobce hraček Pop Mart. Figurky, které zákazníci často marně shánějí i ve „vlajkové“ prodejně Pop Martu v Šanghaji, v přepočtu přijdou na částku od pěti do 20 dolarů a někdy i více. Jsou často baleny ve formátu takzvaných mystery boxů, takže zákazník se dozví, co koupil, teprve až je otevře. Vzácné sběratelské kousky se draží i za desetitisíce dolarů. A zdaleka nejde o jedinou čínskou značku, která má globální záběr a oslovuje stále více zákazníků po celém světě.
Co se dočtete dál
- Jaké jsou příjmy čínského Pop Martu.
- Jak si vedou na zahraničních trzích další čínské značky.
- Co napomáhá expanzi čínských firem v zahraničí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.