Byl konec dubna, pátek okolo páté hodiny ranní, a před obchodem se sběratelskými figurkami pekingské firmy Pop Mart v Los Angeles stály frontu stovky lidí. Někteří z nich si s sebou přinesli skládací stoličky a dostatek jídla a pití na dlouhé čekání. Jedna skupinka tam seděla už od večera předchozího dne. Chtěli být mezi prvními, kdo se dostane k nové kolekci plyšových příšerek zvaných Labubu. Navzdory probíhající obchodní válce, v rámci níž americký prezident Donald Trump uvalil na čínské zboží více než stoprocentní clo, se v USA vyprodávají v řádu minut.
Figurky Labubu jsou chlupatí elfové inspirovaní severským folklorem s králičíma ušima a křivými zuby. Poprvé se objevili v roce 2015 jako ilustrace v dětských knížkách od hongkongského umělce Kasinga Lunga. Ten následně uzavřel spolupráci s řetězcem Pop Mart a vytvořil první kolekci sběratelských figurek těchto postaviček, která vyšla v říjnu 2023.
Co se dočtete dál
- Kde se vzala sběratelská mánie kolem plyšových figurek Labubu.
- Jak vypadá úspěch těchto figurek a jejího výrobce v číslech.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.