Byl konec dubna, pátek okolo páté hodiny ranní, a před obchodem se sběratelskými figurkami pekingské firmy Pop Mart v Los Angeles stály frontu stovky lidí. Někteří z nich si s sebou přinesli skládací stoličky a dostatek jídla a pití na dlouhé čekání. Jedna skupinka tam seděla už od večera předchozího dne. Chtěli být mezi prvními, kdo se dostane k nové kolekci plyšových příšerek zvaných Labubu. Navzdory probíhající obchodní válce, v rámci níž americký prezident Donald Trump uvalil na čínské zboží více než stoprocentní clo, se v USA vyprodávají v řádu minut.

Figurky Labubu jsou chlupatí elfové inspirovaní severským folklorem s králičíma ušima a křivými zuby. Poprvé se objevili v roce 2015 jako ilustrace v dětských knížkách od hongkongského umělce Kasinga Lunga. Ten následně uzavřel spolupráci s řetězcem Pop Mart a vytvořil první kolekci sběratelských figurek těchto postaviček, která vyšla v říjnu 2023.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kde se vzala sběratelská mánie kolem plyšových figurek Labubu.
  • Jak vypadá úspěch těchto figurek a jejího výrobce v číslech.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.