Spojené státy do konce příštího roku kompletně zakážou používání osmi umělých barviv. Výrobcům potravin – a hlavně cukrovinek – teď nezbývá než rychle reagovat. Přejít na přírodní alternativy ale nemusí být tak jednoduché, jak se zdá. V čem je přechod problematický a jak dlouho může trvat?

„Byly časy, kdy jsme testovali jednu barvu, po šesti nebo sedmi měsících jsme s ní stále nebyli spokojení a museli jsme začít od znova,“ říká pro americký magazín Fast Company  Bhavna Ramaniová, hlavní vedoucí výzkumu, vývoje a výroby společnosti PIM Brands. Ta vlastní jednu z nejvýznamnějších amerických značek ovocných sladkostí Welch’s Fruit Snacks, která nově oznámila, že do stanoveného termínu úplný přechod z umělých barviv na přírodní dokončí. S procesem ale začala už před deseti lety a dnes ještě stále nemá hotovo.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.