Spojené státy do konce příštího roku kompletně zakážou používání osmi umělých barviv. Výrobcům potravin – a hlavně cukrovinek – teď nezbývá než rychle reagovat. Přejít na přírodní alternativy ale nemusí být tak jednoduché, jak se zdá. V čem je přechod problematický a jak dlouho může trvat?
„Byly časy, kdy jsme testovali jednu barvu, po šesti nebo sedmi měsících jsme s ní stále nebyli spokojení a museli jsme začít od znova,“ říká pro americký magazín Fast Company Bhavna Ramaniová, hlavní vedoucí výzkumu, vývoje a výroby společnosti PIM Brands. Ta vlastní jednu z nejvýznamnějších amerických značek ovocných sladkostí Welch’s Fruit Snacks, která nově oznámila, že do stanoveného termínu úplný přechod z umělých barviv na přírodní dokončí. S procesem ale začala už před deseti lety a dnes ještě stále nemá hotovo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.