Naučit se natáčet videa (nejen) na sociální sítě, dělat jednoduché animace nebo kriticky zhodnotit filmovou tvorbu v 50. a 90. letech. Žáci se na základních školách mají v rámci uměleckých předmětů nově učit filmovou výchovu, společně s taneční a dramatickou. Při revizi rámcových vzdělávacích programů, které školám určují, co mají učit, to vyvolalo velkou vlnu nevole výtvarkářů a hudebkářů, kteří se obávali, že nebudou mít dostatek prostoru pro své předměty.  Objevovaly se i zprávy o tom, že výtvarná a hudební výchova ve školách úplně skončí. To ale podle předsedkyně Asociace filmové a audiovizuální tvorby Zuzany Havelkové, která se na přípravě změn ve školách podílela, není pravda. 

„Byla bych ráda, kdyby se učitelé nebáli a prvky filmové výchovy zkusili do výuky zavést, určitě zjistí, že je to přínosné pro ně i pro jejich žáky. Kreativní profese jsou jedny z nejrychleji se rozvíjejících odvětví a mají široké uplatnění, říká v rozhovoru s HN Havelková.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co školy budou muset učit, jaké mají možnosti zahrnutí filmové výchovy do výuky.
  • K čemu je pro žáky filmová výchova dobrá.
  • Co se odehrálo mezi tvůrci nových „osnov“ pro umělecké předměty.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.