Kdo se vlastně podílí na 200 miliardách korun, které ročně utratí Češi při nakupování na internetu? Vedle velikánů typu Alza nebo Datart, přes které protečou desítky miliard, tvoří tuzemskou e-commerce i desítky tisíc menších e-shopů. V přepočtu na počet obyvatel v tom jsou Češi evropskými premianty.

Během covidu počet online obchodů ještě stoupl, když na internet zamířili i do té doby „klasičtí“ kamenní prodejci. Přesný počet aktivních e-shopů je těžké zjistit, srovnávač Heureka uvádí číslo 49 700, tvůrce e-shopů Shoptet zase 67 305.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se liší odhady aktivních e‑shopů v Česku.
  • Jaká je míra obměny hráčů na trhu e‑commerce (kolik je nových vs. zanikajících projektů).
  • V kterých segmentech vzniká nejvíce nových e‑shopů a proč.
  • Jaká je dynamika růstu tržeb a průměrná hodnota objednávky v posledním čtvrtletí.
  • Jaké nástrahy na e-shopy letos čekají.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.