Kuřecí fastfood Čechům chutná. Dlouhodobá obliba KFC je dobře známá a dokazuje ji i fakt, že smažené kuře z Kentucky má u nás více poboček než McDonald’s. K zaběhnutým značkám rychlého občerstvení se předloni přidalo konkurenční Popeyes, jehož otevření přineslo do centra Prahy na několik týdnů dlouhé fronty strávníků.

O tom, že obliba drůbežího masa – v drtivé většině kuřecího – u nás průběžně roste, svědčí i statistiky Českého statistického úřadu. Vrchol spotřeby zatím přišel během covidu. V roce 2021 šlo o 29,9 kilogramu na hlavu, předloni to bylo 29,2 kilogramu. Každopádně v tomto ohledu patříme k evropské špičce.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaký fastfoodový řetězec se k nám chystá?
  • Do kterých zemí bude expandovat?
  • Jak se vyvíjí spotřeba kuřecího masa v Česku v posledních letech?
  • Kdo stojí za rychlým růstem značky a kdo do ní investoval?
  • Jak se v Česku daří Popeyes, na který se po otevření stály fronty?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se