Náklady více než dvě miliardy eur na dvoutýdenní projekt, 11 hlavních sponzorů s tržní kapitalizací přes 2,5 bilionu dolarů a růst cen v rekreačních resortech už nyní o 15 procent. I takový může být pohled na Zimní olympijské hry 2026 v italských městech Milano a Cortina. Nepůjde jen o svátek světového sportu. Bude to příležitost pro globální byznys i pro turistických ruch nebo stavebnictví v severní Itálii.

Zajímavé je, že ačkoli se v olympiádě obvykle točí velké peníze, existuje poměrně značná disproporce mezi letními a zimními hrami. Už v počtu účastníků. Zatímco posledních letních her v Paříži se zúčastnilo 10 714 sportovců ze 204 zemí, na zimní hry do Pekingu v roce 2022 zavítalo jen 2871 sportovců z 91 zemí. Dalo by se tedy říci, že zásah zimní olympiády je zhruba poloviční co do počtu zemí a třetinový co do počtu účastníků, než tomu je u olympiády letní. A podobné poměry platí i ve financích.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké výnosy očekávají hlavní sponzoři olympijských her.
  • Jak dlouhodobý bude ekonomický přínos pro region Lombardie a severní Itálii.
  • Jak se promění ceny ubytování a služeb během a po hrách.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.