Česká republika má nejhustší železniční síť ze všech zemí Evropské unie. Jde však o dědictví minulosti a většina kolejí se hodí spíš k romantickému víkendovému cestování než k rychlému spojení mezi důležitými sídly. Pouze třetina tratí je elektrifikovaných a něco přes pětinu dvojkolejných. Právě na těchto hlavních spojnicích přitom provoz stále houstne a jakákoliv mimořádná událost je zcela ochromí. Programové prohlášení vznikající vlády přitom naznačuje, že ani v dalších letech se situace příliš nezlepší.
Každý, kdo cestoval od nedělního večera (komplikace přetrvávají i během pondělka) mezi Ostravou a Přerovem vlakem, si cestu protáhl o několik hodin.
Co se dočtete dál
- Jak jsou omezeny hlavní koridory?
- Jaký je časový harmonogram výstavby vysokorychlostních tratí?
- Jak programové prohlášení příští vlády mění priority financování dopravní infrastruktury?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.









