Česká republika má nejhustší železniční síť ze všech zemí Evropské unie. Jde však o dědictví minulosti a většina kolejí se hodí spíš k romantickému víkendovému cestování než k rychlému spojení mezi důležitými sídly. Pouze třetina tratí je elektrifikovaných a něco přes pětinu dvojkolejných. Právě na těchto hlavních spojnicích přitom provoz stále houstne a jakákoliv mimořádná událost je zcela ochromí. Programové prohlášení vznikající vlády přitom naznačuje, že ani v dalších letech se situace příliš nezlepší.

Každý, kdo cestoval od nedělního večera (komplikace přetrvávají i během pondělka) mezi Ostravou a Přerovem vlakem, si cestu protáhl o několik hodin.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak jsou omezeny hlavní koridory?
  • Jaký je časový harmonogram výstavby vysokorychlostních tratí?
  • Jak programové prohlášení příští vlády mění priority financování dopravní infrastruktury?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.