Vraťme sudy domů aneb #zlasky k lokalitám

Klient a přihlašovatel: Kofola ČeskoSlovensko

Ocenění: Grand Prix, zlato – Firemní a krizová komunikace

V červnu 2024 postihly Moravu ničivé povodně, které zasáhly i výrobní závody Kofoly v Krnově, Litovli a Hanušovicích. Voda ochromila výrobu, poničila areály a z klíčového skladu odnesla přes 12 tisíc nerezových sudů. Jen tato ztráta představovala škodu v desítkách milionů korun. Kofola na vzniklou situaci zareagovala svižně, s empatií a se silným zapojením komunity.

V červnu 2024 postihly Moravu ničivé povodně, které zasáhly i výrobní závody Kofoly v Krnově, Litovli a Hanušovicích.
V červnu 2024 postihly Moravu ničivé povodně, které zasáhly i výrobní závody Kofoly v Krnově, Litovli a Hanušovicích.
Foto: Kofola

Interní tým spustil bleskovou výzvu k hledání takzvaných kegů. Sociální sítě zaplavily fotografie, polohy a příběhy o nalezených sudech, lidé spontánně sdíleli informace a pomáhali s jejich navracením. Do akce se zapojili rovněž zaměstnanci firmy, kteří i přes práce v zasažených závodech vyráželi jako dobrovolníci do terénu. Pomoc ale nezůstala jen u „sudové pátrací akce“.

Jakmile opadla první vlna záchrany, navázala Kofola s partnery na kampaň projektem #zlasky k lokalitám. Spolu se spolkem Horní Dolní a platformou Donio spustila veřejnou sbírku na pomoc rodinám zasaženým povodní. Vznikl také charitativní online koncert Na vlně pomoci a firma iniciovala založení asociace Obnova 2024+.

Kampaň „Vraťme sudy domů“ ukázala, že i v krizi může značka jednat rychle, věrohodně a s reálným dopadem. Prostřednictvím kampaně se podařilo nejen získat zpět téměř všech 12 tisíc sudů a vybrat 20 milionů korun pro postižené rodiny, ale také přinést přes 1400 mediálních výstupů během prvního měsíce po povodni, navýšit návštěvnost webu o 185 procent a zajistit vůbec nejvyšší organický engagement na sociálních sítích v historii značky.

Ječ-man

Přihlašovatel: Svengali Communications

Klient: Plzeňský Prazdroj

Ocenění: zlato – Business-to-Business komunikace, bronz – Integrovaná komunikace

Plzeňský Prazdroj se rozhodl, že změní pohled zemědělců na regenerativní zemědělství a že veřejnosti zároveň dokáže, že to s udržitelností myslí vážně.

Maskot v životní velikosti se objevoval v restauracích a prodejnách a měl také svůj pivní speciál či limitovanou kolekci triček.
Maskot v životní velikosti se objevoval v restauracích a prodejnách a měl také svůj pivní speciál či limitovanou kolekci triček.
Foto: Plzeňský Prazdroj

Celoroční integrovanou kampaní s výraznou kreativou, kterou pivovar spojil s edukací dodavatelů, provázel „superhrdina z pole“ Ječ-man, který zemědělce ochraňuje před výkyvy počasí. Maskot v životní velikosti se objevoval v restauracích a prodejnách a měl také svůj pivní speciál či limitovanou kolekci triček. Série akcí pro novináře i veřejnost pak představila sklizeň regenerativního ječmene a výrobu sladu. Projekt více než dvojnásobně překonal původní cíle. Svůj postoj k regenerativnímu zemědělství změnilo 76 procent oslovených pěstitelů a pětina z nich chystá konkrétní opatření. Během prvního měsíce byly v hospodách osloveny téměř tři miliony lidí a dalších více než 900 tisíc v nákupních centrech.

Odstartovali jsme misi za lepší nemocniční stravu

Přihlašovatel: Konektor

Klient: Nemocnice Nymburk

Ocenění: 2× stříbro – Budování vztahů s médii a Zdravotnictví

Odstartovali jsme misi Nemocnicni strava
Odstartovali jsme misi Nemocnicni strava
Foto: Radana Čechová

Nemocniční kuchyně nemusí být jen „UHO“. Nymburská nemocnice se rozhodla ukázat, že i jídlo může léčit. Aby otevřela debatu na téma nemocniční stravy a současně upozornila na to, že uplatňuje nový přístup, přizvala si na pomoc talentovaného šéfkuchaře Nikolase Kratěnu, jenž kuchyni v Nemocnici Nymburk vedl. Cílem bylo vzbudit zájem mezi vedeními nemocnic a stravovacích provozů, aby zvážila možnosti změn i ve svých zařízeních. Nikolas absolvoval mediální trénink a před vystoupením vždy precizní přípravu a agentura realizovala také průzkum veřejného mínění k tématu nemocničního stravování. Díky silnému příběhu, odbornému zázemí i schopnosti mluvit o tématu srozumitelně se z Nikolase Kratěny stal hlas pozitivní změny. Během několika měsíců zasáhla kampaň přes tři miliony lidí a stala se hitem sociálních sítí.

Dům Samorost

Přihlašovatel: AMI Communications

Klient: Stavební spořitelna České spořitelny

Ocenění: stříbro – Integrovaná komunikace, bronz – Informační a osvětové kampaně

Projekt Samorost ukázal, že mykokompozit může mít v budoucnu reálné využití.
Projekt Samorost ukázal, že mykokompozit může mít v budoucnu reálné využití.
Foto: Stavební spořitelna České spořitelny

Dům z podhoubí? Pro Stavební spořitelnu to nebyl experiment pro efekt, ale praktická ukázka využitelnosti nového materiálu. Po dvou letech vývoje se pustila do stavby a zapojila veřejnost, novináře i akademiky. Projekt Samorost ukázal, že mykokompozit může mít v budoucnu reálné využití. Ve speciálním Houbovém HUBu a na interaktivní výstavě „Do hloubi houby“ v NTK mohli akademici a odborná veřejnost nahlédnout do domu, vše si vyzkoušet, a pochopit tak unikátnost materiálu. Projekt získal záštitu ministra životního prostředí a spolupracovaly na něm České vysoké učení technické, Univerzitní centrum energeticky efektivních budov ČVUT a Česká zemědělská univerzita v Praze. Výsledkem byla nejen nejnavštěvovanější výstava v historii NTK, ale také desítky výstupů v českých i světových médiích a postupná změna postoje veřejnosti k alternativním materiálům.

Jak to teda je?

Přihlašovatel: AC&C Public Relations

Klient: Garanční systém finančního trhu

Ocenění: stříbro – Informační a osvětové kampaně

Jak to teda je
Jak to teda je
Foto: GSFT

Může banka zkrachovat? A kam v takovém případě zmizí peníze? Právě tyto otázky řeší kampaň, která propojuje dva světy – generaci Z a seniory. Hrdiny se stali babička Vlasta a její vnuk Vašek, kteří spolu mluví o financích s nadhledem i upřímností. Základem kampaně byly krátké edukativní scénky, které srozumitelně vysvětlovaly pojištění vkladů a rizika finančních dezinformací. Podpořily je webová microsite, komiksy, články v médiích i spolupráce s influencerem Heyfomo. Kampaň zasáhla 5,7 milionu lidí v médiích a měla přes dva miliony impresí na sociálních sítích v cílové skupině. Výrazně se snížil i výskyt dezinformací spojených s pády bank a pojištěním vkladů.

Půlhodinu pro rodinu

Přihlašovatel: Ogilvy

Klient: LEGO Trading

Ocenění: stříbro – Spotřební zboží

Lego: Půlhodinu pro rodinu
Lego: Půlhodinu pro rodinu
Foto: Lego

Hraní si s dětmi není samozřejmost. Z průzkumu společnosti LEGO vyplynulo, že 90 procent rodičů by s dětmi trávilo více času, ale často jim v tom brání každodenní povinnosti. Iniciativa „Půlhodinu pro rodinu“ proto ukázala, že i 30 minut denně může přinést pozitivní změnu – a stavebnice Lego se stala partnerem těchto společných chvil. Kampaň sjednotila komunikaci napříč produktovými řadami a nabídla rodičům konkrétní tipy, jak zapojit hru do běžného dne – od večerní rutiny po vesmírná dobrodružství. Nechyběly PR formáty, podcast s psycholožkou, spolupráce s médii ani edukační materiály. Výsledkem bylo 92 obsahových výstupů, zásah přes 33 milionů lidí a prokazatelně silnější efekt než u srovnatelných aktivit v předchozím roce.

Zastavení evropské legislativy za 1 týden

Přihlašovatel: Lesensky.cz

Klient: Asociace pro ekologické vytápění dřevem

Ocenění: bronz – Firemní a krizová komunikace

Zastaveni evropske legislativy
Zastaveni evropske legislativy
Foto: APRA

Evropská směrnice hrozila tím, že výrazně omezí využívání kamen a krbů. Zdražila by jejich provoz, zúžila nabídku a nutila domácnosti k připojení spotřebičů na elektřinu. Devět dnů před hlasováním spustila Asociace pro ekologické vytápění dřevem PR kampaň, která během týdne téma dostala do médií, mezi politiky i veřejnost. Strategii stavěla na konzervativních mluvčích a zapojila i odborné autority. Cílem bylo poukázat na rizika dopadů a získat podporu napříč názorovým spektrem. Vysoký mediální tlak vedl k tomu, že Evropská komise nakonec hlasování o návrhu odložila. Za devět dní vzniklo 46 výstupů s AVE přes 23 milionů korun. Zasaženo bylo více než 11 milionů lidí.

O2 Digitální zdraví: Mám to ve své moci

Přihlašovatel: FleishmanHillard

Klient: O2 Czech Republic

Ocenění: zlato – Technologie (ICT)

70 procent lidí má pocit, že digitální technologie negativně ovlivňují jejich psychické zdraví.
70 procent lidí má pocit, že digitální technologie negativně ovlivňují jejich psychické zdraví.
Foto: O2 Czech Republic

Z průzkumu společnosti O2 vyplynulo, že 70 procent lidí má pocit, že digitální technologie negativně ovlivňují jejich psychické zdraví. Firma se proto rozhodla otevřít téma digitálního zdraví a pomoci lidem, zejména těm mladším, zlepšit vztah k technologiím. Hlavní roli v kampani sehrál test, který si udělalo přes 215 tisíc lidí, a série edukativních výstupů s odborníky i influencery.

Kampaň „Mám to ve své moci“ vznikla jako součást širší platformy O2 Digitální zdraví. Kombinovala testování pomocí EEG čelenky s účastí známých osobností, sérií článků, podcastů i blogového obsahu. Celkový zásah kampaně přesáhl 70 milionů zobrazení a videa zaznamenala více než osm milionů zhlédnutí.

KHNP: Jaderná mise splněna

Přihlašovatel: Grayling Czech Republic

Klient: Korea Hydro & Nuclear Power (KHNP)

Ocenění: zlato – Dlouhodobé budování pověsti či značky, 2× stříbro – Firemní a krizová komunikace a Průmysl

Kampaň kombinující public affairs a PR budovala od začátku značku s důrazem na odbornost, transparentnost a bez konfrontace s konkurenty.
Kampaň kombinující public affairs a PR budovala od začátku značku s důrazem na odbornost, transparentnost a bez konfrontace s konkurenty.
Foto: KHNP
Výroční publikace APRA

Stáhněte si přílohu v PDF

Ještě v roce 2018 znalo korejskou společnost KHNP v Česku jen minimum lidí. Po šesti letech systematické komunikace se z ní stal preferovaný dodavatel pro dostavbu jaderné elektrárny Dukovany a důvěryhodný partner v oboru, kde hraje roli každé slovo.

Kampaň kombinující public affairs a PR budovala od začátku značku s důrazem na odbornost, transparentnost a bez konfrontace s konkurenty. Příběh korejské spolehlivosti shrnutý do hesla „On time, within budget“ podpořily tiskové zprávy, rozhovory, press tripy, kulaté stoly i lokální aktivity v okolí Dukovan.

Výsledkem bylo zvýšení znalosti značky z nuly na 35 procent, nárůst share-of-voice (SOV) ze tří na 42 procent a podpora od všech klíčových stakeholderů. Z více než 11 tisíc mediálních výstupů bylo jen 41 negativních.

Článek byl publikován ve speciální příloze HN Výroční publikace APRA.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist