Mazda MPV 2,0 Exclusive - prostor a komfort v jednom

Značná variabilita interiéru, pohodlné sezení pro sedm cestujících a ještě trochu prostoru pro zavazadla - to vše při délce čtyři a tři čtvrtě metru poskytuje Mazda MPV.
Velkoprostorové víceúčelové automobily (MPV - Multi Purpose Vehicle) jsou již nezbytnou součástí nabídky světových výrobců osobních vozů. Na českém trhu soupeří nová mazda s dalšími čtrnácti konkurenty.
Karosérii mazdy charakterizují dynamické linie přední kapoty s rozměrnými světlomety a chromovanou maskou zdůrazňující příslušnost k nové designérské linii značky. Z bočního pohledu odlehčují rozměrný multivan velké plochy skel spolu s černě lakovanými sloupky a ochranné plasty na dveřích. Vnitřní prostor vozu těží z dlouhého rozvoru náprav - 2840 mm. Na předních sedadlech, stejně jako na druhé řadě tří samostatných sedadel, je hodně místa i pro cestující vysokých postav. Dvojice sedadel ve třetí řadě poskytuje sice také přiměřený komfort, ale přístup k nim je poněkud obtížný. Praktické jsou široké zadní posuvné dveře na obou stranách vozidla, díky nímž je nastupování či vystupování v omezeném prostoru podstatně pohodlnější. Ještě víc oceníme toto řešení při vyjímání druhé řady sedadel nebo nakládání rozměrných předmětů.
Už v základní verzi Comfort má Mazda MPV oba čelní a boční airbagy, ABS, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu a klimatizaci. Verze Exclusive se standardně dodává s klimatizací i pro zadní sedadla, zdvojeným topením, třetí řadou sedadel, audiosystémem, palubním počítačem a koženým potahem volantu a řadicí páky. Útulnost interiéru podtrhuje příjemné čalounění. Prostor pro zavazadla je při sedmimístném uspořádání a naložení do výšky opěradel poměrně malý - 294 litrů. Při vyjmutí zadní řady sedadel se zvětší na solidních 866 litrů a při naložení až ke stropu se dovnitř vejde až 1600 litrů nákladu.
Na českém trhu se Mazda MPV zatím prodává jen se čtyřválcovým benzinovým motorem o objemu 2,0 l. Agregát s nejvyšším výkonem 90 kW je mimořádně tichý a pružný již od nízkých otáček. Relativně skromný objem motoru se přirozeně projeví při plně naloženém vozu. Spotřeba paliva je výrazně závislá také na stylu jízdy. Při temperamentním provozu s častým vytáčením motoru si multivan řekne o více než 12 litrů benzínu na 100 kilometrů. Dieselový motor s nižší spotřebou se zatím do Mazdy MPV nemontuje.
K dobrým jízdním vlastnostem vozu přispívá moderně konstruovaný podvozek, který zaručuje dostatečný komfort a spolehlivou ovladatelnost vozu umocněnou protiblokovacím systémem ABS v kombinaci s elektronickým systémem rozdělování brzdné síly (EBD) podle zatížení vozidla. Přesné řazení a dobře odstupňovaná manuální převodovka patří s dokonalým dílenským zpracováním vozu již k tradici japonské značky.
Vlastimil Kovář,
Karel Beránek

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist