Obchody v krajích zlevňují, zájem o zboží vzrostl
* Nejen Praha je Mekkou nákupychtivých občanů, a tak i zde obchody nabízejí zboží podstatně levněji než před Vánoci.
Ostrava
(lup)
Jeden z nejnavštěvovanějších obchodních domů v centru Ostravy - Prior IK přistupuje k povánočním slevám od 11. ledna. Snížení cen se má týkat konfekce, obuvi, sportovních potřeb, metráže a textilu. Zimní doprodej umožní zákazníkům nakupovat tento sortiment se slevou od 30 do 70 procent. Podle ředitele Radovana Pilicha bude tato akce trvat přibližně do konce měsíce a tržby z doprodeje by měly v obchodním domě přes pokles kupní síly obyvatelstva dosáhnout obdobného objemu jako v lednu loňského roku roku.
Módní dům Ostravica Textilia, druhý největší obchodní dům v centru Ostravy, nabízí svým klientům slevy na dětskou zimní konfekci, dámské společenské šaty, pánské obleky a smokingy a společenskou obuv ve výši 40 procent. Pánské vlněné pláště, kožené bundy a dámské kostýmy bude možné zakoupit se slevou až 50 procent. Věra Teličková, ředitelka Ostravice, uvedla, že povánoční slevy jsou součástí pravidelných posezónních slev. Povánoční výprodej se slevou potrvá od 15. ledna do konce února. Od této akce si nákupní středisko slibuje růst tržeb v důsledku očekávaného zvýšeného zájmu o levné zboží.
České Budějovice
(zdz)
Jako boj o zchudlého zákazníka charakterizují letošní rok i mnozí obchodníci na jihu Čech. "Musíme umět nabídnout kvalitu za přiměřenou cenu," říká Jiří Soukup, generální ředitel akciové společnosti Prior Česká republika, která vznikla kolem Prioru České Budějovice a dnes v zemi vlastní už dvě desítky plnosortimentních, nepotravinářských obchodních domů. Se slevami vánočního zboží v nich začali už před Štědrým dnem. Následovaly slevy hraček a sportovního zboží a nyní začíná zhruba měsíční výprodej zimního oblečení. To lze koupit se 40- až 60procentní slevou. "Problémem je, že zima ještě ani nezačala. Lidé se totiž chovají podle toho, co právě bezprostředně potřebují," vysvětluje Soukup. Těžko se pak odhaduje, jak i zlevněné zimní zboží půjde při teplém počasí na odbyt.
Soukup přitom říká, že výprodeje u nás a v zahraničí je složité srovnávat, protože v cizině se například textil prodává s marží i 150 až 200 procent. I výrazné slevy pak přinášejí zisk. "Kdyby zahraniční obchodníci věděli, s jakou marží musíme prodávat textil u nás, tak by se tomu asi smáli," uzavřel.
Brno
(ař)
Až s padesátiprocentní slevou prodává brněnský obchodní dům TESCO veškerý sortiment vánočního zboží. Široký sortiment nabízí rovněž v zimních výprodejích, kdy se jedná především o textil. U tohoto zboží se pohybují slevy na úrovni 40 procent. Jak pro HN uvedl ředitel obchodního domu Miloslav Viktorín, mezi lidmi je i po vánočních svátcích dostatek peněz, protože o výprodeje je velký zájem a tržby za poslední dny v loňském roce a v prvních dnech roku letošního jsou výrazně vyšší než loni, kdy se povánoční výprodeje v TESCU nekonaly.
Podobná situace je i v hypermarketu Globus v Brně-Ivanovicích. Podle ředitele Globusu Františka Siváka byly povánoční výprodeje zahájeny 27. prosince a potrvají celý leden. Jedná se především o textil, sportovní oblečení a doplňky a některé druhy papírenského zboží (kalendáře). Slevy u tohoto zboží dosahují až padesáti procent z původní ceny.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist