Testujeme Suzuki AN 400 Burgman

Největší a nejrychlejší skútr světa

Základní údaje

Motor: Kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec
Zdvihový objem: 385 ccm
Maximální výkon: 24 kW/33 k
Maximální rychlost: 150 km/h
Hmotnost: 174 kg
Cena: 211 900 Kč
Letos přišla japonská firma Suzuki na trh se skútrem největším - délka 2260 mm - nejrychlejším -rychlost kolem 150 km/h - s největším zdvihovým objemem motoru - 385 ccm.
Suzuki AN 400 Burgman je vlastně otcem docela nové kategorie motocyklů, kterou můžeme nazvat meziměstský skútr. Od běžných skútrů, které jako druh vznikly především pro dopravu po městě, se liší především tím, že dokáže nahradit i v meziměstském provozu kvalitní motocykl. Je totiž skutečně překvapivé, jak rychle dosáhne tento stroj stokilometrové a vyšší rychlosti, aniž by se to nějak zvlášť projevilo na chodu čtyřdobého kapalinou chlazeného jednoválce využívajícího čtyřventilovou techniku, nebo na chování jeho podvozku. Burgman tak svému jezdci poskytuje pohodlí skútru včetně samozřejmé ochrany před blátem, větrem a nepohodou včetně možnosti razantní jízdy, snadné ovladatelnosti a dlouhodobé odolnosti.

Možnosti nastavení zadní jednotky

Základem skútru je příhradový rám svařený ze čtyř ocelových trubek. Komfortní je i odpružení, o něž se stará vpředu klasická teleskopická vidlice o průměru nosných trubek 41 mm a vzadu kyvná vidlice s centrální horizontálně umístěnou pružící a tlumící jednotkou. Její kouzlo, jako ostatně celého burgmana, je v její snadné ovladatelnosti.
Dokladem toho je možnost správného nastavení zadní jednotky. Nejsou k tomu potřeba žádné klíče, vše vyřeší na pravé straně pod boční kapotou umístěné kolečko. Jeho otočením lze nastavit potřebnou sílu tlumení a podle druhu jízdního povrchu zvolit optimální odpružení.

Kvalitní úložné prostory

Burgman nabízí úložné prostory jednak v předním panelu, jednak pod sedlem. Tam je skutečně místa nadbytek, navíc se o zvednutí sedla postará plynová vzpěra a úložný prostor je osvětlen. Pohodlně se sem umístí jak turistické potřeby, tak středně velký nákup. Tím plní tento skútr s vlastnostmi silného motocyklu svůj pravý účel.
Největší skútr světa má parkovací brzdu, kryt na zámek a další zajímavé detaily. Jeho předchůdce, model AN 250 stejných tvarů získal u čtenářů nejvýznamnějšího německého motocyklocého časopisu Motorrad titul nejhezčí a nejlepší skútr minulého roku. Dá se předpokládat, že letošním favoritem bude právě Burgman.

Design a jízdní komfort

Přednosti burgmana tedy nejsou jen v těch třech nej, o nichž se zcela přirozeně píše nejvíce. Pod jeho elegantním kabátem vyniká především přední maska s velkým reflektorem.
Pro zvýšení jízdního komfortu je jeho motor vybaven vyvažovací hřídelí odstraňující primární vibrace.

Kick down

Samozřejmostí je jako u všech moderních skútrů plynulá automatika, ke slovu tu přichází rovněž mechanismus kick down.
To znamená, že variátor, který společně s automatickou odstředivou spojkou vyloučil potřebu řadit jednotlivé rychlostní stupně, umožňuje rychlou akceleraci. K ní dochází velmi plynule bez sebemenšího trhnutí při změně převodového poměru.

Opravdový požitek

Jízda s tímto největším skútrem je opravdovým požitkem. Jakmile se posadíte na jeho rozložité sedlo a natáhnete nohy dopředu jako na chopperu, jste schováni za velkým větrným štítkem - jen postava vysoká 170 cm cítí nárazy větru přesně do přílby - prožijete krásné chvíle jízdy na tomto stroji. Také případná spolujezdkyně má dostatek místa a pohodlí. Zajímavostí je rovněž levá páčka brzdy, která aktivuje kombinovaný systém přední a zadní brzdy.
A tak snad jedinou připomínkou, kterou lze adresovat výrobci, jsou stupačky, které by snesly alespoň kovové plátky, jež by lépe snášely odírání o asfalt při náklonu v zatáčkách.
Igor Sirota

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist