Testujeme novinku: Suzuki GSX 1200 Inazuma
V dobrých rodinách to tak chodí, že nový přírůstek nese rodové znaky svých předchůdců. Co platí o světě člověčím, se nevylučuje ve světě na dvou kolech. Takže když do největšího motocyklového klanu naháčů, jakým se pyšní japonská Suzuki, přibyl nový člen, bylo hned poznat o koho jde. GSX 1200 Inazuma, novinka, která se na českých cestách objeví až příští rok, se svým rodovým poutem netají.
Inazuma (u Suzuki jde o tradiční označení pro stroje nad 1000 kubických centimetrů) nejvíce podědila po objemově menším bratříčkovi - nekapotované GSX 750.
Od dalšího příbuzného - velkého bandita 1200 - má zase jeho srdce, neboli čtyřválec chlazený vzduchem a olejem o zdvihovém objemu 1157 centimetrů kubických. Byl jen trochu upraven, dostal například čtyři menší karburátory.
Právě dobré "geny" od obou příbuzných jsou základem Inazumy. Jde o robustní a nízký roadster. To potvrzuje i výška sedla nad zemí jen 80 centimetrů.
Díky "postavě" poděděné po GSX 750 má Inazuma nízko těžiště a hned po několika metrech jízdy pocítíte jistotu. Zároveň si nemůžete nevšimnout i dalšího dědičného daru. Silný motor, který po úpravě ještě výrazněji zatahuje v nízkých a středních otáčkách.
K ideálnímu rodinnému portrétu přidali designéři náležité množství pochromovaných částí, aby se za novým členem klanu každý zaujatě ohlížel.
Kolemjdoucí se však musí ohlédnout náležitě rychle, protože maximální rychlost GSX 1200 Inazuma je někde kolem 220 kilometrů za hodinu. Proč ten nepřesný údaj - kolem 220 kilometrů za hodinu? Sám jsem se jen přiblížil hranici 200 kilometrů za hodinu a vzdal jsem to, protože nápor větru na každém nekapotovaném stroji je takový, že bez vyztužené páteře další otočení plynovou rukojetí nemusíte vydržet.
Že by tím technici nového člena rodiny o něco ochudili? Kdepak. Kouzlo Inazumy je jinde. V silném zátahu a zrychlení. Pro příklad není třeba chodit daleko.
Slabší GSX 750 dosahuje nejsilnějšího točivého momentu až při 8500 otáčkách za minutu. Inazuma zhruba při poloviční hodnotě. Jinými slovy - trocha neopatrnosti a Inazuma doslova vystřelí.
Pro pragmatiky mám konkrétnější údaj - stovku překoná za méně než tři sekundy a to nehledě na svoji hmotnost 231 kilogramů. Náležitě rozvášněný stroj mají na starosti pověstné výborné italské brzdy Brembo.
Co tedy říct o novém členu rodiny GSX 1200 Inazuma? Rozhodně je nyní nejpřitažlivějším naháčem Suzuki. A srovnání s dalšími zcela čerstvými novinkami mezi velkými roadstery? Jak proti Yamaze XJR 1300, tak Hondě X11 Eleven je svou stavbou útlejší a má menší výkon motoru. Ale jak bývá u této kategorie strojů Suzuki zvykem, má výborný poměr mezi vlastní hodnotou a tím co nabízí.
Igor Sirota
Technické údaje:
Zdvihový objem motoru: 1157 cm3
Motor: čtyřdobý čtyřválec
Maximální výkon: 72 kW
Maximální rychlost: 220 km/h
Cena v Kč zatím nebyla stanovena
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist