Francie zamítla americké Coca-Cole koupi značky Orangina

Paříž (Bloomberg, štk)
Z důvodu ochrany hospodářské soutěže odmítla francouzská vláda svolit s převzetím značky nápojů Orangina koncernem Coca-Cola. Americká společnost si tak přes téměř dvouleté úsilí nezlepší pozici na evropském trhu nealkoholických nápojů. Antimonopolní orgány odůvodnily své rozhodnutí tím, že by firma získala ve Francii dominantní postavení. Převzetím Oranginy by se podíl společnosti na francouzském trhu s nealkoholickými nápoji zvýšil na sedmdesát procent. Ministr financí Christian Sautter včera zdůraznil, že neexistuje nic, co by bránilo kooperaci mezi Coca-Colou a Oranginou na dalších trzích.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist