Pro toho, kdo zná filmy italského režiséra Federika Felliniho, jeho knihu Dělat film či monografii, kterou o tomto proslulém tvůrci, u něhož je všechno právě tak reálné jako neskutečné, vydal v 60. letech Orbis, musí být knížka Charlotty Chandlerové nazvanou Já Fellini určitým zklamáním. Autorka z několikaletých důvěrných rozhovorů uspořádala po režisérově smrti v roce 1993 jakousi autobiografii.

Z Felliniho vzpomínek a vyprávění však tak náhle zmizelo to, co pro něho bylo vždy příznačné: vidět skutečnost v celé její přeludnosti. Jeho vtip, šarm i všechna zneklidňující gesta. Konkrétní, poetické, ale především tvůrčí, konvencí zbavené myšlení. Jako by autorka potlačila jeho snění, jako úžasná a fascinující přirovnání, která otvírají nejen celý jeden nezaměnitelný subjektivní svět, ale v mnohém i tajemství tvorby: "Film Sladký život vyrostl ze vzpomínky na ženu, která jednoho zářivého jitra kráčela po via Veneto v takových šatech, že se podobala jakési zelenině...".

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se