Julius Meinl stále počítá se svou expanzí

Firma Julius Meinl ČR, která v tuzemsku patří do první desítky největších obchodních společností, zamýšlí letos zvýšit svůj obrat na zhruba pět miliard korun proti loňským 3,7 miliardy a předloňským 2,7 miliardy. Počet prodejen chce zvýšit přibližně o dvacet proti 65 koncem minulého roku. S tím by měl souviset i růst počtu zaměstnanců až na 3,5 tisíce. Pro HN to uvedl jednatel a člen představenstva Jindřich Barák.
Společnost se hodlá i nadále soustředit zejména na široký sortiment výrobků v síti svých supermarketů a na diskontní prodejny Impuls. Na rozdíl od četných konkurentů se nyní nebude zaměřovat na výstavbu hypermarketů. "Není to náš styl prodeje," říká Barák, který se navíc domnívá, že tuzemský zákazník v několika nejbližších letech nebude ochoten věnovat tolik svého času na nákup v hypermarketech či nákupních střediscích, kolik jej věnují například v Německu či Švýcarsku. Navíc upozorňuje na omezenou kupní sílu obyvatelstva. Barák příliš nevěří ani na rychle přibývající konkurenční prodejny tzv. hard-diskontu, nabízející omezený sortiment za velmi nízké ceny. Jejich místo vidí spíše v menších sídlech. Firma se chce proto i nadále zaměřovat především na zákazníky v městech nad 30 tisíc obyvatel, kteří "jdou" za širokým sortimentem a za "zaručenou kvalitou".
V žebříčku obchodních firem, který zpracovává výzkumná firma Incoma, skončil loni J. Meinl, s.r.o., na osmém místě, v první desítce byl i předloni. Na jeho obratu se potraviny podílejí 85 procenty. (dz)

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist